Viola de Vries kreeg op 17-jarige leeftijd alopecia. Dat werd het begin van een jarenlange en vaak frustrerende zoektocht langs behandelaars, onderzoekers en haarwerkleveranciers.
Terwijl de ziekte grillig verliep en uiteindelijk chronisch werd, kreeg Viola de ene na de andere teleurstelling te verwerken. Onderzoeken en behandelingen in academische ziekenhuizen en dure privéklinieken leverden niets op. Goede haarwerken waren moeilijk te vinden; ze gaf heel wat geld tevergeefs uit aan ‘oplossingen’ die niet werkten. Ondertussen moest ze zien te dealen met de onzekerheid over haar uiterlijk.
De onzekere 17-jarige van toen is inmiddels een gedreven ondernemer. Alle teleurstellingen heeft ze omgezet in ideeën en plannen om vrouwen in soortgelijke situaties te helpen. Alle kennis die ze in de loop der jaren op deed, heeft ze benut om haarwerkoplossingen te bedenken die wél de investering waard zijn.
Met haar man Dave zette ze een productielijn op van kwaliteitshaarwerken; samen kregen ze alle kneepjes van het vak in de vingers. Hun specialisme: natuurlijk ogend haar dat ‘beweegt’, voor vrouwen die zelf ook graag in beweging willen zijn. Vrouwen die zich ondanks hun alopecia weer zelfverzekerd en vrij kunnen voelen in hun doen en laten. Vandaar MoveHs Hairsolutions.
Viola: “In de loop der jaren heb ik heel veel soorten haarwerkoplossingen getest en ben in binnen- en buitenland op zoek gegaan naar nieuwe, betere mogelijkheden. Mijn doel: haarwerkoplossingen ontwikkelen die zoveel mogelijk voelen en eruit zien als je eigen haar. Zodat je ondanks je alopecia weer gewoon jezelf zijn en kunt doen wat je voorheen ook graag deed. Onder onze klanten zijn bijvoorbeeld vrouwen die op hoog niveau sporten. Het geeft enorm veel voldoening om daar aan bij te kunnen dragen!”
“Elke dag weer ervaren we bij MoveHs Hairsolutions hoeveel stil verdriet en schaamte haarverlies oplevert. Ook als het van tijdelijke aard is, vanwege chemo of bestraling, heeft het een grote impact. Ga maar na: vrouwen met een levensbedreigende ziekte zijn vaak het bangst voor het moment dat hun haar uitvalt.”
“Wij begrijpen de impact die haarverlies op je leven heeft. Onze missie is om die impact te minimaliseren.”